• 026-34682602
  • info@novinbalkon.com

نوین بالکن البرز طراحی ساخت و نصب شیشه بالکن های ریلی

امنیت و زیبایی با تراس شیشه ای

یکشنبه 29 مرداد 1402 (0) بازدید :238

به طور معمول برای منازل، بالکن و تراس ساخته می شود؛ البته اغلب این تراس و بالکن ها بلا استفاده می ماند و بیشتر جنبه انباری پیدا می کند . یا در ایده آل ترین حالت ممکن است برای خشک کرده البسه یا کارهای مشابه استفاده می شود . امروزه اما برای استفاده بهینه از تراس و بالکن راه هایی پیدا شده ! مثلا ساخت یک گلخانه زیبا و جمع و جور و یا آن را استفاده از کف پوش و مبلمان مناسب و به محیطی زیبا و مطبوع جهلت ریکلس شدن و برگزاری دورهمی تبدیل کرد. خیلی از افراد بر این باور هستند که ایده هایی که ارائه کردیم عملی نیست و همچنین نمی توان بالکن و تراس را به محیطی با دید وسیع به اطراف ، چهارفصل و محلی مطبوع مبدل ساخت؛ خبر خوب این است که امروزه دیگر سیستم های خلاقانه ای وجود دارد، مانند تراس شیشه ای ( Glass terrace )، که به شما امکان می دهد رویای خود را در بالکن و تراس منزل زندگی کنید. د این سیستم از شیشه هایی با جنس مخصوص سکوریت نشکن برای پوشش دید تراس و بالکن که به کمک پروفیل آلومینیومی و یراق آلات مخصوص به یکدیگر وصل می شوند که باعث حفظ حریم بالکن شما می شود ساخته شده است. با این مطلب همراه ما باشید تا با تراس های شیشه ای بیشتر آشنا شویم.

امنیت و زیبایی با تراس شیشه ای

به طور معمول برای منازل، بالکن و تراس  ساخته می شود؛ البته اغلب این تراس و بالکن ها بلا استفاده می ماند و بیشتر جنبه انباری پیدا می کند . یا در ایده آل ترین حالت ممکن است برای خشک کرده البسه یا کارهای مشابه استفاده می شود  .

 

امروزه اما برای استفاده بهینه از تراس و بالکن راه هایی پیدا شده !  مثلا ساخت یک گلخانه زیبا و جمع و جور و یا آن را استفاده از کف پوش و مبلمان مناسب و به محیطی زیبا و مطبوع جهلت ریکلس شدن و  برگزاری دورهمی تبدیل کرد.

 

خیلی از افراد بر این باور هستند که ایده هایی که  ارائه کردیم عملی نیست و همچنین نمی توان بالکن و تراس را به محیطی با دید وسیع به اطراف ، چهارفصل و محلی مطبوع مبدل ساخت؛ خبر خوب این است که امروزه دیگر سیستم های خلاقانه ای وجود دارد،  مانند تراس شیشه ای ( Glass terrace )، که به شما امکان می دهد رویای خود را در بالکن و تراس منزل زندگی کنید. د این سیستم از شیشه هایی با جنس مخصوص سکوریت نشکن برای پوشش دید تراس و بالکن  که به کمک پروفیل آلومینیومی و یراق آلات مخصوص به یکدیگر وصل می شوند که باعث حفظ حریم بالکن شما می شود ساخته شده است. با این مطلب همراه ما باشید تا  با تراس های شیشه ای بیشتر آشنا شویم.

انواع تراس شیشه ای

این سازه قابلیت مطابقت با شکل هندسی بالکن شما را داشته و به صورت انحصاری برای بالکن و تراس شما طراحی می شود  و در کمترین زمان ممکن اجرا می شود ، به طور کلی طراحی ، ساخت و اجرای شیشه تراس به دو نوع ثابت و متحرک انجام می شود .

 

نرده تراس شیشه ای

نرده شیشه ای ، یکی از انواع تراس شیشه ای  بوده که برای در ساخت آن از شیشه سکوریت استفاده می شود. شیشه به کار رفته این تراس دارای ضخامتی در حدود 8 تا 10 میلی متر هست که ایمنی لازم را برای تراس فراهم می کند. این حفاظ شیشه ای به صورت ثابت اجرا می شود.

 

تراس شیشه ای ریلی

یکی دیگر از انواع تراس شیشه ای که بسیار پرطرفدار است، شیشه متحرک ریلی بوده  و برای نصب این نوع  تراس شیشه ای بالکن از پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود شیشه ها به شکل لت های یک اندازه کنار یکدیگر قرار می گیرد. این نوع سازه ی شیشه ای بیشتر با نام بالکن شیشه ای شناخته می شود  و به شما امکان می دهد بسته به نیاز خود بالکن را پوشیده یا رو باز کنید ، استفاده از تراس شیشه ای ریلی بسیار آسان است و  به راحتی شستشو می شود؛ شاید یکی از دلالیل محبوبیت سیستم متحرک شیشه ریلی همین باشد.

 

تراس شیشه ای بدون قاب یا فریم لس

یک نوع دیگر از پوشش شیشه ای تراس که اجرای آن به شکل بدون قاب و با عنوان فریم لس نیز شناخته می شود. این تراس شیشه ای به این دلیل که یک تکه شیشه ای و بدون قاب ساخته می شود، دید کاملی از بیرون را برای افراد فراهم می کند.

 

ویژگی این نوع  حفاظ شیشه ای این است که دراجرای آن از فریم برای نگه داشتن شیشه استفاده نمی شود و پروفیل ها قابل رویت نیست و  همین یک تکه بودن شیشه ، زیبایی تراس شما را دو چندان می کند.

 

 

تراس شیشه ای تاشو

تراس شیشه ای تاشوهم یکی دیگراز انواع محافظ شیشه ای بالکن است و از لت های شیشه ای هم اندازه تشکیل شده. به این نوع سیستم شیشه بالکنی، شیشه بالکن آکاردئونی  هم می گویند .

 

در این نوع تراس شیشه ای، جمع شدن بالکن از یک سمت و استفاده از هوای بیرون تراس  امکان پذیر خواهد بود .

 

تراس شیشه ای پنجره‌ ای

این تراس شیشه ای به شکل پنجره باز و بسته می شود که طراحی و ساخت آن شبیه دیگر تراس های شیشه ای  است.

ویژگی مثبت استفاده از تراس شیشه ‌ای در ساختمان

تراس شیشه ای مزیت های مثبت فراوان دارد که باعث شده خصوصا در سالیان اخیر طرفدارهای  خاص خود را پیدا کند. چند تا از مهم ترین مزیت های شیشه تراس:

 

تراس  شیشه ای در نوع های مختلف متحرک اجرا می شود  امکان باز و بسته کردن دارد.

نظافت و شستشو  تراس شیشه ای بسیار آسان است .

طراحی  متناسب با فرم بالکن در شکل های مختلف سیستم تراس های شیشه ای و قابلیت اجرای آن.

جلوه تصویری بسیار زیبا که  استفاده از تراس شیشه ای ایجاد می کند و نمای مدرن  و شیکی به ساختمان می دهد باعث افزایش ارزش ساختمان می شود .

پوشش شیشه ای تراس در هر چهار فصل سال قابل استفاده است و این نوع  شیشه های سکوریت نسبت به دمای سرد و گرم  مقاوم است.

 محافظ تراس شیشه ای  در برابر حرارت ، برودت ، صدا و گرد غبار عایق هستند .

با حفاظ  شیشه ای می توان امنیت بنا را افزایش داد  و خطر سقوط  حیوانات خانگی ، اشیاء ، افراد و  خصوصا کودکان از تراس خانه  را به صفر رساند .

 شیشه به کار رفته در تراس شیشه ‌ای چیست؟

شیشه هایی  مورد استفاده در تراس و بالکن ریلی ، شیشه های معمولی دو جداره نیست. به طور معمول در شیشه ریلی تراس از شیشه سکوریت و نشکن استفاده می شود و قطری در حدود 8 الی 10 میلی متر دارند. استفاده از شیشه سکوریت در تراس شیشه ای، تراس شما را از ایمنی لازم برخوردار خواهد کرد؛ زیرا شیشه سکوریت دارای مقاومت بسیار بالا در برابر عامل های  فیزیکی  نسبت به شیشه های معمولی است.

 

توجه داشته باشید که  انواع مختلفی از شیشه سکوریت در بازار وجود دارد مثل شیشه سکوریت لیمنت که طبعا از مقاومت های خوب ، عالی یا فوق العاده برخوردار است و بسته به بودجه ای که در اختیار دارید میتوان از آن استفاده کرد، یکی از تفاوت های شیشه سکوریت لمینت این است که در صورت شکستن نیز به هیچ عنوان فرو نمی ریزد و شکل اولیه را حفظ می کند . بنابریان با توجه به توضیحاتی که گفته شده می توانید شیشه مناسب خود را برای استفاده در تراس شیشه ای انتخاب کنید .تراس شیشه ای لمینت را عمدتا  در ارتفاع های خیلی بلند به کار می برند  که اضافه  بر ایمن بودن  در صورت شکستن ، شیشه به سمت پایین ریزش نکند.

 

 

 

اجزای تشکیل ‌دهنده تراس شیشه ‌ای

تراس شیشه ای ثابت و یا متحرک اجزای مختلفی دارد ، کیفیت قطعات مصرفی در سیستم شیشه ریلی باعث این شده تا قیمت های مختلفی در بازار وجود داشته باشد ، کیفیت قطعات به عمر بالای سیستم  در سازه نصب شده  کمک دوچندانی می کند. مهم ترین اجزای تراس شیشه ای را می توان موارد زیر نام برد:

 

یراق‌ آلات

پروفیل

نوار‌های درزبندی یا زوار

شیشه سکوریت

توجه داشته باشید  که اجزا و پروفیل های  تراس شیشه ای باید آلومنیومی و ضد زنگ باشد تا در شرایط آب و هوایی گوناگون، آسیبی نبیند در غیر این صورت مجبور به تعویض زود به زود  قطعات خواهید شد .

نحوه نصب تراس شیشه ای

مرحله اول، طراحی! طراحان با تجربه  در زمینه طراحی تراس شیشه ای، مناسب با فرم بالکنتان، تراس را طراحی می کنند. یعنی اگر بالکن شما کوچک است و یا دارای فرم چند ظلعی ، گرد ، ذوذنقه و یا … است، نیازی نیست نگران باشید زیرا  تراس های شیشه ای قابلیت طراحی جهت انواع فرم تراس را دارند. همچنین شیشه سکوریت  قابلیت شکل دهی دارند و به راحتی قابل تبدیل به اندازه دلخواه و مناسب با بالکن شما می باشد .

 

مرحله بعد  با توجه به نوع تراس شیشه ای از تجهیزات  و یراق آلات لازم و مرتبط برای نصب آن استفاده می شود. نکته بسیار مهم  در نصب تراس شیشه ای این است که عایق بندی این سیستم درست انجام شود  تا اضافه بر ایفای  نقش موثر در عایق بندی ساختمان، به افزایش ایمنی ساختمان نیز کمک کند . توصیه ما این است که  برای گرفتن نتیجه مطلوب و رضایت خاطر خودتان هم که شده ، جهت نصب شیشه تراس  از افراد متخصص  و خبره در این زمینه کمک بگیرید.

هزینه نصب و اجرای تراس شیشه ‌ای

قبل از نصب تراس شیشه ای، لازم است کارفرمایان پیش از اجرای پروژه ازهزینه های آن مطلع شوند. هر تراس ابعاد و فرم مختص به خود دارد که باعث می شود  طراحی متفاوتی داشته باشد.

پس  قیمت نهایی اجرای تراس شیشه ای به نوع تراس، ابعاد و اندازه بالکن، نوع شیشه مورد سفارش، نوع یراق آلات  مصرفی و میزان استفاده از آن ، فریم داشتن یا بدون فریم بودن  تراس شیشه ای و … بستگی دارد. جهت اطلاع از قیمت تراس شیشه ای کارشناس متخصص به محل پروژه اعزام می شود و با اندازه برداری دقیق از تراس و بررسی محیط از موقعیت پروژه ، هزینه ی نهایی را به اطلاع کارفرما می رساند.

 

اجرای تراس شیشه ای با نوین بالکن البرز

از روش های مدرن و جذاب که برای پوشش تراس می باشد، استفاده از تراس های شیشه است. شما عزیزان می بایست مناسب با نیاز خود به سفارش و ساخت این سازه برای افزایش جلوه و استفاده بهتر از تراس و بالکن منزل  خود اقدام کنید. کارشناسان نوین بالکن البرز آماده ارائه مشاوره فنی به شما کاربران گرامی هستند.

 

گروه نوین بالکن البرز یکی از بهترین ارائه دهنده گان  انواع نرده شیشه ای ، بالکن شیشه ای و تراس شیشه ای در سراسر کشور می باشد. این گروه تولیدی با حذف کردن واسطه محصولات را با ضمانت وکیفیت و  قیمت پایین تر از بازار به مشتریان خود ارائه می دهد  . شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت  و مشاوره با کارشناس های  ما در تماس باشید .هدف ما فراگیر شدن این سیستم و رفاه حال هموطنان عزیزمان می باشد !

سوالات متداول

تراس شیشه ای چه کاربردی دارد؟

می توان از تراس شیشه ای با عنوان یک گلخانه کوچک در منزل، فضایی جهت دورهمی یا میهمانی های کوچک و استراحت بعد از یک روز طولانی و ریلکس شدن ، مطالعه و مدیتیشن، آشپزی کردن یا هنر های دستی و … استفاده نمود. از طرفی دیگر تراس شیشه ای به عنوان مانعی در برابر عبور حشرات، آلودگی ها و آلاینده ها  و آلودگی صوتی به داخل تراس و خانه عمل می کند.

تراس شیشه ای از امنیت لازم برخوردار است؟

کاملا ! جهت اجرای تراس شیشه ای از انواع شیشه سکوریت یا  شیشه سکوریت لمینت استفاده شده  که از امنیت بالایی برخوردار است.

تراس شیشه ای چیست؟

یک محافظ از جنس شیشه سکوریت  یا لمینت که در تراس و بالکن  نصب می شود ، این حفاظ شیشه ای به جز  زیبایی ، امنیت بالایی نیز دارد به همین سبب استفاده از آن بسیار فراگیر شده.

 

نظر شما:

آخرین مقالات

بالکن شیشه ای قیمت
بالکن شیشه ای قیمت دوشنبه 27 فروردین 1403
شیشه سکوریت بالکن
شیشه سکوریت بالکن یکشنبه 12 شهریور 1402
انواع شیشه بالکن
انواع شیشه بالکن سه شنبه 24 مرداد 1402
بالکن شیشه ای تاشو
بالکن شیشه ای تاشو سه شنبه 27 تیر 1402
پوشش بالکن با شیشه سکوریت
پوشش بالکن با شیشه سکوریت چهارشنبه 14 تیر 1402
شیشه بالکن ریلی تاشو
شیشه بالکن ریلی تاشو یکشنبه 4 تیر 1402
5 دلیل برای خرید شیشه بالکن ریلی
5 دلیل برای خرید شیشه بالکن ریلی چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402
آلاچیق شیشه ای
آلاچیق شیشه ای یکشنبه 7 شهریور 1400
شیشه بالکن ریلی
شیشه بالکن ریلی دوشنبه 1 شهریور 1400